Blog

Blog post 1

Mozogni elkezdeni sosem késő!

Szerző: Németh Ferenc
Időpont: 2021 augusztus 1.
  • A mozgást bármilyen életkorban érdemes elkezdeni, hiszen jelentősen javíthatja egészségi állapotunkat, megelőzhet krónikus betegségeket, és mindeközben még szellemileg is frissen tart. Mozogni elkezdeni sosem késő! A cél azonban ne kizárólag az egészségmegőrzés legyen, hanem az is, hogy örömet okozzon. Hatásai:
  • Kevesebb fájdalom

    Blog post 1
    Számos krónikus betegség kialakulása megelőzhető lenne a mozgás révén: ízületi kopások, gyulladások, mozgáshiányos életmód miatt kialakult hát és derék fájások – csak néhány a sok olyan betegség közül, melyek esetében a prevenció óriási szerepet játszana.
  • Mozgékonyság

    Az izomsejtek száma az életkor előrehaladtával csökken, de mind az izomerő, mind az ízületi mobilitás fejleszthető megfelelő torna, edzés segítségével.
  • A keringés javítása

    Blog post 1
    A szív- és érrendszeri megbetegedések hazánkban a halálozás első számú okai. Bármilyen rendszeres keringésfokozó mozgás – a sétától a kocogáson keresztül a túrázásig vagy kerékpározásig – javítja a keringésünk állapotát és megelőzheti a szív- és érrendszeri megbetegedéseket. Csökken a vérnyomás, javul a szövetek regenerációs képessége, hatékonyabban dolgozik a szív, fejlődik az állóképesség.
  • Esések megelőzése

    Az erősebb izomzat, nagyobb csontsűrűség, olyan gyakorlatok, amelyek a koordinációs képességeket és az egyensúlyt fejlesztik jelentősen csökkenthetik az esések bekövetkezésének valószínűségét. Az egyensúly fejlesztése három módon történik. Első a speciális bemelegítő gyakorlatok. Bemelegítés után talaj közeli gyakorlatok, gurulások következnek ez a második módszer és végül az edzésen végzett AIKIDO technikák.
  • Csontritkulás megelőzése

    A csontritkulás megelőzésének és kezelésének egyik alappillére a testmozgás. Tulajdonképpen szinte mindenféle kiegyensúlyozott mozgásnak pozitív hatása van a csontállományra, hiszen a vérellátás és a keringés élénkülésével könnyebben beépülnek a csontszerkezetet építő ásványi anyagok.
    Azok a mozgásformák, ahol a csontokat terhelés éri, kifejezetten előnyösek a csontritkulás megelőzésében. Ilyen egy ütemes séta, kocogás, saját testsúllyal vagy eszközzel végzett erősítő gyakorlatok. Nagyon fontos, hogy ne csak a végtagokra, hanem a gerincre is koncentráljunk, hiszen a gerincoszlop egészsége vagy valamilyen problémája kihat a teljes szervezetre.
    A csontritkulás általában tünetmentes, sokszor csak a töréses balesetek szokták rá felhívni a figyelmet. Amikor már a betegség kialakult, akkor is érdemes mozogni, kíméletes, de rendszeres sporttal sokat tehetünk az életminőségünkért.
  • Mentális egészség

    Blog post 1
    Az ismeretlen, bizonytalan helyzetek, különösen, amelyek veszélyt is rejtenek magukban, komoly szorongást válthatnak ki, melyet az online és offline csatornákon terjedő információ felerősíthet. Úgy érezzük, nincs kontrollunk az események felett, könnyen eluralkodhat rajtunk a levertség vagy kétségbeesés.
    A csapatban történő edzés, közös céllal összegyűlt emberek, szociális kötődések kialakulása, a kimozdulás otthonról mind pozitív hatással vannak egészségünkre és önbecsülésünkre.
  • Várunk mindenkit szeretettel edzéseinken!